mandag 11. februar 2008

Bambus garn


Så skal jeg for første gang strikke etter en engelsk oppskrift. VRÆÆÆÆÆÆÆÆL

Jeg har måttet rekke opp ryggstykket to ganger allerede. Makan til gobbeldygook. Men nå tror jeg at jeg har forstått det. TROR.

Garnet er laget av bambus og er utrolig mykt og glatt. Ganske tungt er det også, så jeg innbiller meg at det må falle pent. Boken med oppskrifter er fra Rowan og garnet heter Bamboo Tape, men jeg fant ut at Sirdar selger et garn som heter Just Bamboo, er akkurat likedan og koster det halve.

Skjønt, må jeg rekke opp flere ganger er det store muligheter for at hele greia blir til vaskekluter.

1 kommentar:

Frk.Badegakk sa...

Engelske oppskrifter kan være ganske tricky men jeg tror det har med øvelse å gjøre. Har strikki litt på engelsk, og et mønster jeg kan anbefale er dette:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=62184.msg588576#msg588576

Strikkes i et stykke, uten montering fra halsen og ned. Jeg holder på med den selv men gikk tom for garn, så den ligger på vent, men der har jeg lagt til litt masker i fronten, forlenga armene, jakkelengden og skal etterhvert strikke ribbestrikk i fronten. Den kommer altså ikke til å ligne så veldig på det opprinnelige mønsteret, men utgangspunktet er veldig bra.

Bambusgarn er litt spennende. Har null erfaring med det selv, må prøve det en gang tror jeg=)