tirsdag 1. april 2008

Sauer


Det regner skotsk i dag. Loddrett, vannrett og nedenfra og opp. Og sauene har oppdaget at det spirer i hagene rundt omkring. Jeg har vært ute flere ganger i dag og jagd de, men denne sauen er visst lurere enn sauer flest her omkring (ikke at det forlanger mye). Hun snek seg tilbake alene og fikk jafset i seg store deler av Hagesildren min før jeg oppdaget henne. Hun stod der og prøvde å late som ingen ting, så jeg tok likegodt et bilde av henne.

Det er en gammel lov her oppe. Kommer sauene inn i hagen din, kan du lukke porten og stenge de inne. Tommy Gjeter må da kjøpe dem av deg. Ingen har prøvd seg på den som jeg vet om. Tommy har sagt at han venter noen dager med å komme å hente dem og da har de vel greid å rasere det som er. Jeg er liker bare sauer når de kommer ovnstekt med hvitløk.

Ingen kommentarer: