onsdag 11. mars 2009

Giddesløs

- det er jeg akkurat nå. Jeg har ikke en gang lyst til å strikke.
Jeg har jo strikket selvfølgelig, men bare på autopilot. Jeg tror jeg strikker selv mens jeg sover, en sånn litt spesiell form for luftgitar-- luftstrikking.

Jeg har stikket to helt like luer. Det er Lille Rosins "Look alike lue". Den til venstre er i Sublime merino, chasmir, silk og den andre er i Twilleys Freedom of spirit. Jeg tror nok at jeg liker den blå best. Mønsteret kom liksom ikke frem på den andre.


Jeg har fått en Award fra Mirrevirre. Tusen takk. Den var litt spesiell denne her.

Med awarden følger det 5 spørsmål som skal besvares:
1.Tidenes Norske låt
2.Den beste fest låt
3. Din fineste rolige låt
4. 80 tall`s sang
5. Nevn en sang og hvorfor

Jeg vet jammen ikke om jeg kan besvare denne jeg.

Nr. 1. - må bli "Tanta til Beate" av Lillebjørn Nielsen.
nr. 2. - det er faktisk så lenge siden jeg har vært på "fest" at jeg vet ikke. Men jeg spiller gjerne Joe Cocker når jeg vasker gulv. Skjønt det er vel ikke det samme?
nr. 3 - Jeg tror ikke jeg har noen spesiell - men skal jeg roe meg helt ned spiller jeg gjerne Leonard Cohen
nr 4 - 80-tallet? Hm. "First we take Manhattan" av Cohen den også. Var den på 80-tallet?
nr. 5 - Kommer ikke på annet enn "Blåmann, Blåmann bukken min" akkurat nå. Den var i hvertfall yndlingssangen til Barnet på 80-tallet.

Nei, dette var ikke mye til å bli vis av. Beklager.

Som sagt, jeg er ikke meg selv for tiden. Hvem jeg er da kan man jo lure litt på.

Problemet er at jeg måtte en tur innom legen. Det var en medisin hun mente jeg absolutt måtte ta - den skal, ifølge henne, reparere meg litt. Og det hørtes jo bra ut, men jeg er litt skeptisk til sånt og spurte henne om eventuelle bivirkninger.
Men nei da, det var nesten ingen bivirkninger i det hele tatt, sa hun. Bare litt hodepine, leddsmerter, nummenhet i armer og ben, kvalme og generell uvelhetsfølelse, lett depresjon og søvnløshet. Det kom til å gi seg etterhvert. Men jeg burde kanskje ikke kjøre bil på noen dager. Javel, nei. Jeg lurer litt på om jeg heller vil leve med litt rusk i forgasseren. Hvis dette er "å bli bedre" vet jeg ikke om jeg har lyst.

Nå går jeg og legger meg, søvn eller ikke søvn. Jeg er betuttet og lei - usj













15 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann, og uffsann......ikke søvn, Det er fal`i det! Og skumle medisiner......Jeg hater medisiner, og prøver først naturmedisin eller omlegging av kostholdet!
Enlege, kvinnelig sådan, ville ha meg til å gi min datter kortison, da hun var syk og liten. hun hadde fått et grufullt utslett MENS hun lå på sykehuset. Jeg sa NEI, og sa jeg ville prøve Aloe Vera planta mi først. Da glefset hun til meg og sa at jeg MÅTTE ta kortisonen hennes først, og heller prøve det tullet mitt etterpå!
Da kasta jeg resepten, prøvde planta da vi kom hjem, og utslettet ble borte etter noen dager! HA!!!
BLI FRISK IGJEN VENNEN!! Klem

Anonym sa...

*stor trøsteklem*
Vet ikke om det er noen trøst jeg, men det er mange som har det sånn om dagen. Moi inkludert. For det første er det fullmåne i dag, noe som påvirker mer enn vi tror. Vinteren har vært lenge nå, og vi t r e n g e r våren snart! Ikke sikkert man blir noe bedre, men man slipper i det minste å sitte i stummende mørke. Rusk i forgasseren er noe skikkelig dritt, og det er ikke lett å vite om man skal sette bilen inn på verksted eller ikke. Bilen går jo på ett vis, selv om den stopper litt for ofte og ubeleilig...
Godt du har automatstrikkingen likevel, det blir positive resultater av det. (Likte den blå best jeg også, mønsteret var veldig pent)
Uansett; KLÆM

Beyla sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Muffin sa...

Kjedelige greier, dah. Du har jo lov til å legge vekk strikkingen, det er ikke noe man må. Bare gjør som legen sier og vent en kort eller lang stund, så går det sikkert bedre etter hvert! Ikke la deg knekke av en forbigående nedtur!

Monicas sa...

uff da....legg deg ned, å bi frisk...ikke no morsomt å føle seg sånn halvveis....go bedring unge dame

Anonym sa...

Leit å høre at du ikke er islag, håper det kommer seg raskt! Om du sender meg emailadr din sender jeg en hønete hilsen :0) (nutsislandathåttmæildåttkom)

ANNEPÅLANDET sa...

Huffda, det var leit å høre at du ikke er deg selv! :-(
Det er ikke noe stas å ikke være i form. Håper det er noe som går over. Kjenner at jeg blir nokså bekymra og lei meg her jeg sitter og slurper kaffe - for jeg vil helst at alle skal være friske og raske og glade hele tiden. Men sånn er jo ikke livet dessverre.
De medisinene hørtes litt skumle ut, men det blir jo en avveining, i valget mellom to onder osv.
Håper du finner ut av det, og at du blir ditt gode gamle selv igjen så du føler deg litt bedre så fort som mulig - ønsker lykke til!!!
Klem herfra

marit sa...

Uffda! Har ikke den helt store tiltroen til leger...i motsetning til søsteren min som er sykepleier og snart helsesøster, og hellig overbevist om at LEGEN VET BEST!!!

Nei, fortsett med luftstrikkingen din du-og god bedring! Håper du får sove også!

Stubbetufsa sa...

Snille Ruth, da! Hva kan hjelpe deg? Jeg tenker på deg ofte og vil bare holde om deg og bysse deg til du får sove! Klem!

Nikoline sa...

Ååå... du er vel snill...!!
Tusen takk for "mønstra" til dei flotte sokkane! Det var godt forklart det der,så det går nok greit. Men eg hatar å strikka sokkar vanlegvis... likevel, desse var så annsleis.
Ikkje rart du vert giddalaus når du ikkje får sova om nettene! Søvn må til om ein skal fungera...
Ha ein god dag :0)

Tonje sa...

Huff da... håper du føler deg bedre snart!

Luene ble flotte, sånn lue vil jeg også ha, så jeg har vært og hentet oppskriften... takk for linken!

Ha en fortreffelig dag!

Stjerneglimt sa...

I dag såg æ de første kattlabban. Snøn hi bynnt å tin på værandan. Asfaltn e bær, å invitere te gåtur me joggesko.
Stor go`bedringsklæm.

Nitus sa...

En stor trøsteklem til deg Ruth.
Det er så slitsomt å ikke få sove,hele dagen blir ødelagt.
Men heldigvis så går det mot sol og sommer og da kommer du til å blomstre som en ungdom.
Vi skulle ha bodd nærmere hverandre så kunne du lære meg å luftstrikke,,,hadde trengt et kurs i strikkelyst nå.
Ha en fin dag.

Sonja sa...

Huff da dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt.Skulle ønske jeg var en en sånn flink "trøstemor" da skulle jeg funnet på noe fint å si.
Men en riktig god bedring hilsen får du i alle fall.

Klem følger også med.

Tonje sa...

Har bare en rask kikkerunde før jeg skal gå og legge meg... og så oppdager jeg at jeg er besøkende no 11111... synes bare det var sånnt et morsomt tall at jeg måtte kommentere... Ha en god natt!