mandag 10. mars 2008

Passe hysterisk



Passe hysteriske, både jeg og katta. Det snedde i hele natt og nå silregner det og vi har 20 cm klissvåt sne. Pus (som egentlig heter Pusifer) ville ut! Men når jeg åpnet døren og hun så elendigheten, nektet hun å gå. Så snart jeg stengte døren så sto hun der og ville ut igjen. Hun tror vel glatt at jeg kan gjøre noe med været. Til slutt måtte jeg lempe henne ut. Og det blikket jeg fikk var svart og fylt av avsky.

Jeg strikket flaskevesker. Måtte ha noe uten mønster. Jeg strikket en som tar to flasker også jeg, - i tilfelle. (kremt) Vin er jo godt da. Men i rent regnogsludd-vanvidd lagde jeg rød rose og den ble temmelig hysterisk den også. Så den må nok skiftes ut med noe litt mer elegalant.

Den rosen er foresten veldig enkel å hekle.

1. omg. 40 - 45 luftmasker
2. omg. 2 staver i hver luftmaske
3. omg. tre luftmasker i staven, hopp over en maske, fastm. i neste stav ut raden.
Rull sammen til en blomst og fest med et par sting.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er her normalt at katter forventer at man som menneske kan styre været. Frida ser stadig på meg med et passe misfornøyd blikk når det regner. Litt sånn "se få skrudd av den brytern, da du!" :-)