fredag 25. april 2008

Dagens fangst

















Er det ikke fantastisk at man kan handle på Mauds Garn på Tveita når man bor i Skottland? Hva gjorde man før man fikk internett?

Tynt og lekkert alpakkagarn som skal strikkes på pinne nr. 9 og bli til tunika. Men først må jeg få strikket ferdig jakken jeg holder på med - og genser til Dear Husband. Men jeg bare vet at det ligger der og venter på meg. Lykke!

Jeg var i "byen" i går for å handle og da kjøpte jeg roser til meg selv, - fordi jeg egentlig syns jeg er ganske grei. Man skal påskjønne sånt, det er jeg sikker på at jeg har lest et sted.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver godt.Morsomt å lese om bygdefolkets historier.Ikke så ulikt bygdemiljøet i Norge, med en del orginale personer.Ha ei superfin helg, nyt synet av blomstene og garnet.

Anonym sa...

Så artig å lese i bloggen din, gode historier, garn & strikking er jo en uslåelig kombinasjon! Fikk nesten vondt i magen av datteren som kastet de notatbøkene faren hadde skrevet, så trist når folk ikke ser verdien i slikt.

Ønsker deg og dine en flott helg, kos deg med de fine rosene dine!

LivM sa...

Ja er det ikke bra med nettbutikker da!! Fint at du påskjønner deg selv, det pleier jeg også å gjøre !He-he! Håper du får en riktig fin helg, og takk for at du deler hverdagsopplevelser med oss. Artig å lese!

Beyla sa...

du veslefrutynnpinne! kan du donere litt tålmodighet min vei? Cast on for å begynne på min lenge etterlengtede Stargazer tunic. HAH! sier jeg deg. HAH! Muskat, på pinne 4? Og la meg ikke begynne engang om hva jeg syntes om CottonViscosegarnet. Garnet, meg midt i ryggen. Mange løse tråder små tror jeg vi kaller det. Åhhh for et hatprosjekt. Etter 5cm rillekant på ermet med cottonhatviscose gikk jeg over til den nydelige puddergrårosa Muskat'n. "Åh dette blir nok deilig" Tenkte dumme jeg. HAH! sier jeg deg, atter en gang. Trodde fingra mine skulle brekkes baklengs etter 4 pinnen med 144 masker rundt og rundt og rundt og i dødelig kjedelig glattstrikk - og faenskapet ble jo aldri noe større syntes jeg. Og dette skal jeg gjøre hele tunikae igjennom?! Nei, jeg er driftig ung dame, så jeg tenkte at æsj, la oss prøve med dobbeltråd, uten å froske. Blir sikkert ikke spesielt synlig i det heeelee tatt. Hjemmestrikk skal jo ha sine sjarmerende variasjoner osv osv, hva? Vel, det funka jo greit nok det, menneh... Det er fremdeles 144 masker glattstrikk på en runde, og nå er bare maskene klumpete og stramme (dobbel tråd muskat på pinne 4 anyone..?) OG JEG HATER HELE PROSJEKTET! Men jeg vil ha den gensern.. :(

Jeg begynner å tro at en flakse kirsebærvin definitivt kan hjelpe på.. Du er herved invitert på x antall (insert desired amount here) glass, noen må jo holde meg med selskap mens Kristin er på fylla med jobben!

Skjønner naboen din godt, jeg. Foretrekker spøkelser fremfor nattebjeff, hanekakkel, radiobråk og sekkepiper any day!

Anonym sa...

Skrev nettopp om hvor masse lyst jeg har til å fikse meg den tunikaen og at jeg kommer til å gjøre det etter gardermoentreffet i høst da idiotinternettet mitt stakk av når jeg skulle sende og ødela hele greia, men jeg får vel med ca det samme nå:-P;-)