fredag 30. mai 2008

Snart helg


Så ble genseren til Dear Husband ferdig. Det tok 600 gr. med garn og den er strikket på enklest mulig måte. Jeg syntes garnet i seg selv var så deilig at den ikke trengte noe "mer".
Men det er ikke noe for de som strikket stramt. Det er spunnet så løst at det nesten ikke er spunnet i det hele tatt.







Jeg har begynt på Faerytale kjolen. Jeg greide ikke vente lengre. Jeg hadde tenkt å strikke noen mindre saker en stund, det er en del votter og sånt som ligger på vent, men - jeg bare måtte.

Det går jo rimelig fort da, på pinner nr. 9. Det kjennes litt rart ut å strikke med så tynt garn på så tykke pinner, men jeg venner meg vel til det. Etterpå kan jeg jo strikke et par sokker eller noe sånt, på pinner nr. 2 - bare for å fylle livet mitt med sjokkartede opplevelser. "En får ikke annen morro enn den man lager selv" ble jeg stadig fortalt som barn.

Jeg begynner å lure på om jeg kanskje har et litt kjedelig liv når den største spenningen jeg får er å skifte størrelse på strikkepinnene? Jeg tror jeg må tenke litt på det der.

Og så lurer jeg litt på om noen kan fortelle meg hva dette er? Den får masse hvite blomster.

Den vokser i hagen mitt hvert år, på samme plass. Men jeg vet jeg ikke har plantet den og jeg aner ikke hva det er. Det gjør ingen andre jeg spør heller. For alt jeg vet så kan det være ugress.

Det gjerdet bak er bare for grusomt Men vi og naboen (han med eller uten spøkelser) lurer litt på om vi skal bygge en "dyke", altså et steingjerde, mellom eiendommene. Og ikke om jeg står og maler en billion sprosser hvis de skal rives ned om en stund.

Håper alle får en Fin Helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm:-)
Ja, jeg kan ikke noe om hverken gjerder eller planter, men den genseren ble bare kjempelekker!!!

Anonym sa...

Jeg synes bladene ligner på FJELLFLOKK jeg, men så var det det at DEN har lyseblå blomster ! Kanskje den finnes i hvitt for alt jeg vet...eller er den albino ? hadde vært artig å se den i blomst !
Hos meg blomster den allerede (østlandet) Koselig blogg du har, og mye flott strikking !