tirsdag 26. august 2008

Sur og grinete

Og jeg innrømmer det. Jeg bare var sånn da jeg våknet i morges. Skikkelig sur og grinete. Men jeg lurer litt på om det en slags kjedereaksjon eller er Universets Herskere ute etter meg?

Det er jo egentlig ingen vits i å være sur når man er alene i huset (bortsett fra katta selvfølgelig, men hun gir stor sett blaffen), så jeg bestemte meg for å kjøre inn til nærmeste by, det kunne jo være at jeg fant noen jeg kunne være sur på. Innestengte følelser er ikke bra, det har jeg lest i flere ukeblader. Man skal leve de ut.

Men så var det dette med Herskerne da (hvem de nå enn er), jeg tror de tyner meg. Hver eneste traktor, sementblander og husdyr-transport i landsdelen var ute på veiene. En langtransportbil hadde til og med greid å kjøre av veibanen bare for å irritere meg og det var kranbiler og jeg vet ikke hva stablet rundt omkring. Universitetsgraden for utplassering av plaskjegler ble tatt flere steder også. Sånne orange dere vet, som bare står der tett i tett uten noen som helst grunn som jeg kunne se.
Yndlings-CDn min var plutselig full av teite sanger og "spol fremover-knappen" på bilstereoen min falt av, enda jeg nesten ikke var borti den og som om det ikke var nok med regnet som høljet ned så ble det tåke også. Er det rart om jeg begynner å lure?

Vel fremme i byen var den nesten folketom og jeg fant ikke en eneste en jeg kunne overhøvle. Jeg var sikker på at jeg ihvertfall ville finne noen ungdommer jeg kunne skjelle ut for å kaste søppel i gata eller noe sånt, men niks. Ikke en eneste en. Fryktelig frusterene hele greia.

Jeg kjøpte meg en eplepai og et ukeblad og dro hjem igjen, men da jeg kom hjem fant jeg ut at jeg allerede hadde lest det bladet og jeg hadde tatt feil pai. Dette var en stikkelsbær-pai og den var virkelig sur. Så noen er nok ute etter meg.

Jeg vet ikke hvordan de vet at jeg er sur, men jeg begynner å lure på om jeg kanskje må lage meg en sånn tinnfoliehatt. Kan de strikkes?

Jeg får sette meg foran TVn. Siden eplepaien ikke var eplepai kan jeg kanskje bare drikke fløten og se på programmer som; "Er fedme den nye folkesykdommen" eller "Menneskeoffring blant druidene"

Hellanfred! så sur og grinete jeg er nå.

6 kommentarer:

Elisabeth MD sa...

Kommer inn her og er litt sur og grinete sammen med deg, jeg. Vaskemaskinen har akkurat røket, og jeg er en smule irritert. Håper morgendagen blir bedre for oss begge! :)

Anonym sa...

Heiiiii!!!
Skjønner deg godt, jeg. har opplevd det samme selv, og en ulykke kommer skjeldent alene, heter det jo. Og noen dager er folka bare ute etter å irritere, sånnt kjennes det , iallefall!!
bare for å trøste, så har jeg hatt hodepine i hele dag, helt til jeg kom hjem fra jobb og tok et glass vin.....utrulig hvor det hjelper med et glass vin, gett!
Og oppskriften har altså forsvunnet i lødse luften, ja. men send meg en mail (eller adrs di) så gjør jeg det igjen, så du får brukt opp litt faerytale-garn!!!
Klemmer.

Monica sa...

Hehehe! Fantastisk innlegg! Og til å kjenna seg att i ...

Berit T sa...

Du beskriver dette så bra at jeg småflirer. Av og til er det dager da alt går på tverke, da er det like greitt å sette seg ned å skrive surskapen av seg, og rekner med at du har gjort det og er nå blid som en lerke!!!

Muffin sa...

Smil og vær glad for hver dag som går
Så skal du se så mange venner du får!
Selv om du glemmer at en og en er to,
Så må du aldri glemme å være snill og god!

Beyla sa...

åhhh åhh ÅH du skulle vært med meg idag!!!! Dagen startet 08.00, og ble ikke akkurat bedre etter det :p etter å ha kjørt rundt i ring i timesvis mens vi venta på at visninga skulle bli ferdig hjemme fant vi ut at vi sulta ihjel og dro til nyksund for å spise romantisk middag. restauranten var stengt. men innen vi kom tilbake til myre var vi så holsulten at vi MÅTTE ha noe mat kjapt. frokost kl 15 osv.. :p anyhows. Vi bestilte maten, og ble stående og vente. og vente. og vente. og vente. HERLIGHET!!!! det tok EN TIME OG FEMTEN MINUTT! åhhjaa, jeg var klar for å kjefte.. men så sint at jeg fant ikke ordene mine. Hun ekspederte ordrene til de hun kjente først. FYFAKEN!

Jepp,jeg er stålkvinnen ;) Hehe neida.. men de fleste flettemønster er jo ganske.. stright forward.. så jeg ser over raden jeg skal strikke, strikker den og vrangsiden, ser på nytt igjen på neste rad osv osv

Jeg tror vi begge burde høre på Sylvia. Hun er klok. Vin er fin medisin for det meste. Alcohol - the cause and solution to all problems!

Jeg er sur om at jeg ikke kan englemasker. Jeg er drittlei av å lese bøker og se filmer og fremdeles ikke skjønne et kvekk. Så får det bare være til et annet år *sukk*

Du er savnet!