søndag 13. april 2008

Stokk































Jeg bare må få vist frem denne.

Svogern min ble så forfryktelig gammel her om dagen, så han må altså få presang, syns vi. Så leser du dette, søstra, hold gubben unna PC'n akkurat nå.

Det bor en eldre kar oppe i åsene her. Han lager disse stokkene. Skytestokker og gjeterstokker. Han sitter og maler med en bitte, bitteliten pensel. Han greier ikke lage mere enn noen få i året så de må bestilles lang tid i forveien. Han liker ikke å snakke med folk, så fyren som har puben i neste landsby tar imot bestillinger for ham. Tenk så mye arbeid det ligger bak.
Vi fikk den vi bestilte i dag. Jeg bare syns den er helt fantastisk. Så den får nok bli håndbagasjen min når jeg tar flyet hjem til sommeren.

1 kommentar:

Frk.Badegakk sa...

Ojjjj! Det der så ut som LITT AV EN JOBB! Nydelig arbeid, den burde absolutt bli verdsatt jah!
Høres ut som dere har en koselig bygdesærling også=D