søndag 8. juni 2008

Jeg vil sove

- men jeg får ikke, fordi Pusifer har ikke kommet inn enda. "Raillkatt" hadde moren min sagt, og hun ville ha hatt fullstendig rett i det.
Men går jeg og legger meg, så våkner jeg av at hun sitter og hyler utenfor døren sånn rundt omkring klokken 3 i natt, samtidig som hanen setter i gang. Så jeg venter heller litt og flyr med jevne mellomrom rundt husveggene og "pssspss"er. Folk må jo tro jeg er sprut gærn. Hvor er flyvåpenet når man trenger dem? Jeg bare spør.

Vi har hatt et fantastisk vær i dag og etter flere dager med regn og torden var det på tide. Jeg måtte sitte ute i hagen med en gin og tonic. Hadde jeg hatt en Pimms hadde jeg drukket det også, selv om jeg som nordmann syns at drinker med salat i er suspekte. En ting er sitron eller jordbær, men agurk og selleri?! Utrolig nok, det er faktisk ganske godt det og.

Og et lite bilde av middagsgjestene mine. Dette er første gangen på to (2) ÅR at vi har spist ute. Og midgen greide ikke å jage oss inn før klokken var nesten halv åtte. Fabelaktig.

Marinert lammelår, couscous, ovnsbakt paprika-salat, koufta (kjøttboller) i tomatsaus som er lagt fra bunnen av (og det inkluderer 6 timers koking av lammeknoker til buljong). - Jeg må få lov til å skryte litt.

Og Cava med appelsinjuice og jorbær. (Det ble mere Cava og mindre appelsinjuice ettersom kvelden gikk.)

Der var Pusifer på døren med kveldens døde mus. Akk ja. Nå kan jeg gå og legge meg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmmm....herlig å sitte ute.....det var noe mer jeg skulle si om innlegget ditt som forsvant på mystisk vis, så jeg får nøye meg med å si at du er taggggget;-p

Berit T sa...

Det såg herlig ut alt det der!!!
Men jeg lurer virkelig på hva midge er???? Mygg????

Og hagen din ble flott, spennende vekster du har.
I kveld er det blitt overskyet her, og det er lovet regn i morgon. Det gjør ingen ting for nå trenger markene vann, furutrærne er begynt å bli gule i nålene.
Det er vanningsforbud om dagen, og en kan vanne etter 10 om kvelden, men trykket er dårlig.

Jaja vi må ikke klage heller, for kan ikke huske at vi har hatt sammenhengende fint vær over en måned før, så tidlig på sommeren.

Ha en fin tirdag!