tirsdag 24. februar 2009

Åttegangersgenser

Så ble den ferdig - nå gidder jeg ikke rekke opp flere ganger. For et styr!
Det var noen bemerkninger om "burugler" og "nattugler" som satt seg fast i hodet mitt. Så det ble ugler på rekke og rad. Jeg tror jeg må finne noen knapper eller perler og lage øyne på uglene. Det er ikke så lett å se hva de er uten.
(Hvorfor blir fargene så rare? Den er ihvertfall ikke grønn og grå. )

Garnet er Sublime merino cashmir silk og helt nydelig. Så jeg tror nok at jeg kommer til å trives i denne, selv om både den og jeg er fullstendig midjeløse.

Det kom pakker i posten i dag også. Vel, jeg kan vel ikke for at posten sender meg pakker!!

Det siste Rowan magasinet. Det har virkelig mange lekre oppskrifter. Det er flere der jeg tror jeg må strikke. Og "Knitting Design" som er det Vogue Knitting heter når det kommer hit. (Hvorfor? Har ingen peiling. )
Det er spennende og det er alltid noe lekkert der, pluss et par ting som er helt borte i natta. Og noen som er direkte morsomme. Sånn som denne. Jeg burde strikke denn i hvitt og kalle den "Gallhåpiggen". Jeg syns jeg ser meg selv i denne.
Men for all del, det kan jo være at noen syns den er både flott og fin. Smak og behag, som sagt.

Det kom garn også. Forsell ull og alpakka, en hespe herlig tykt sokkegarn og et garn som er lagd av forskjellige tråder, silke, ull, bomull og kasjmir. Det er nydelig å se på og ta på, men jeg vet altså ikke hva det blir av det. Det var bare så spennende.

Det kom en pakke helt fra Kina også. Dette fant jeg på E-bay. Akkurat det jeg ønsker meg til sommeren. Det er faktisk helt nydelig.
Det kostet meg den fantastiske sum av 69 PENCE. 7 kroner sånn sirka pluss rundt 100 kroner i frakt. Kan ikke klage på det.

Her er LINK om noen har lyst til å se på smykker.

Ha en fortsatt super uke.












15 kommentarer:

Muffin sa...

Jeg er full av imponasje over uglekreasjonen. Den ser myk og god ut, sannelig et plagg til å bosette seg i. Og så lekkert smykke da! Jeg elsker smykker, særlig når de henger på noen andre enn meg selv.

Anonym sa...

Hey! Den ble ferdig jo:-D og fin også, synes uglene var en flott idé. Og hvis det blir for masse å sy på perler for alle så ta og velg ut noen som du setter to på, noen som "blunker" og noen som sover, eller bare overse denne impulsive ideen min;-)

Og så begynner du fortelle om garn ja.....*sukke* er veldig glad for at det er smykkene du linket til og ikke noe av garnet for å si det sånn......bruker ikke smykker men særlig det garnet med forskjellige tråder, silke cashmere og bomull? Åååååååjeg hadde gått av banen, glemt tom kontoføring og bestilt det umiddelbart (håpet at pay-pal gjorde susen til torsdag da jeg fylles opp til nytt forbruk)

Akk o ve, den garnavhengiges evige runddans, for tross alt skal jeg og kjære hente en trekasse fra ex-leiligheten min på fredag, og jeg trenger omtrent ingenting av det jeg har der, og da! Da har jeg plass til masse garn da!!:-D

*kremt*
Ok, som du ser, jeg ble svært inspirert og tok litt av...;-)

Men det var deilig, så takk;-D

Anonym sa...

Snakker om kreativitet. Synes den ble både spennende og lekker jeg. Og apropos midje, nå kan du jo pirre med tanken på "jeg har noe under her dere ikke kan se, men bare forestille dere..."
Det er sånn man skal gjøre det vet du!
Klems

Mammadragen sa...

Gratulerer med FO - "ugleX8genseren" ble flott!!! Skjønner at du må være en bra tålmodig dame, særlig om du i tillegg skal sy på perler. Enda godt at du får så mange innpakkete oppmuntringer i posten.... hihihi! Hils til katten da.

Røsslyng sa...

Oj, ferdig allerede!
Genseren ble jo fin den og er sikkert hærlig å ha på.
Artige ugler, men perle/knappeøyne gjør nok sitt til at de kommer til sin rett, jeg trodde ved første øyekast at det bare var et slags flettemønster *flau*
Det er vel egentlig ikke posten som sender deg pakker *ler*, men en grei bortforklaring er det jo ;)
Kos deg i nyegenseren og ha en fortsatt finfin uke! :)

Beyla sa...

Åh så herlig!! ble jo en kasjmirdrøm til slutt! Men all opprekkinga... jeg tror jeg hadde endt opp med rituell brenning av noe slag.. tålmodighet er vel strengt tatt ikke det jeg har mest av! ;)
Oi oi! Nå kom BÅDE ei solstråle OG brøytemannen! Gubben måtte dras laus med traktor imorgen (greit å ha bondenaboer) takket være snestormen som søren ikke gir seg. Den tar derimot pustepauser, så man kan finne på festlige ting som å la hunden skite uten å velte osv.. ;)

ANNEPÅLANDET sa...

Oj, så fiiin!!! Den ser deilig ut!
Jeg driver og strikker uglegenseren fra Ravelry, den som "alle" strikker, men det er med mye tykkere garn, så det blir ikke så lekkert.

Merkelig med Vogue. Jeg bestilte mitt fra USA - og fikk den amerikanske forsiden. Men inni er de like - jeg la også merke til Galdhøpiggen. Den blir nok ikke det første jeg strikker, nei. Jeg lurer noen ganger på on noen i det hele tatt strikker enkelte av disse modellene??? Men det er en tovet veske der i Heilo - så heia Norge!
Kos deg med nytt garn og blader og ha en fin kveld!

Nikoline sa...

Hei,hei!
Takk for koseleg besøk (x2) og at du la eit lite spor etter deg slik at eg kunne finna deg også! Ei kreativ sjel her ser eg... masse fint!
Og eg er HEILT sikker på at knappane dine var fine... kan ikkje samanlignast det der mitt i forhold til keramikk... DET hadde vore noko det,du!
Eg har aldri vore i Skottland,men me har snakka om å reisa dit mange gonger.Var i York for 4 år sidan og har veldig lyst tilbake dit også.Eg vart positivt overraska av både landet og folket der.
Ha ei riktig god helg :0)

shygirl sa...

Hei på deg :)
Det var en flott genser, likte virkelig de uglene og den så veldig komfortabel ut. :)
Du og du, hvor kul de nålefilteriene dine ble! Jeg er superimponert! Du skulle begynt med salg :)))
Ønsker deg en fin dag.

Anonym sa...

Grattis med vel overstått genser/tunika. Well done! Nå fpr du ikke lov til å rekke den opp! var det ugler på den sa du, hvor da? (unnskyld)
Også sååå masse flotte ting du har fått i posten, madame!
Og jeg prøver igjen med en mail....har nettopp hoppet ned fra hesteryggen og må ha meg en dusj før jeg i det hele tatt gjør noe mer.

Tonje sa...

Så spennende genseren ble. Det føles vel godt å være ferdig med den etter at den "måtte" rekkes opp så mange ganger... Høres utrolig deilig ut med merino cashmir silk...

Lekre ting du har fått i posten også. Skal si dere har snill postmann/dame som kommer med så mye fint til deg.

Beyla sa...

Synes blogspot har vært noget uoppdragen i det siste ja! Jeg kløøøør etter å gjøre sånn jeg drømte i natt, ut på tur i furuskogen med bål og gapahuk og fiske og gode greier. og så var det den derre virkeligheta da, men tonnevis av sne og null furuskog i mange mils omkrets *sukK*
og du kan vel se for deg meg på ski trukket av rummel??? milde kanon, det høres dødelig ut rett og slett. men det hindrer meg jo ikke i å skulle prøve :D

Spurven sa...

Hei - en nydelig genser, med så mye mønster må du være en tålmodig person. All ros til deg for det! Og jeg ser jo at det er ugler på det nærmeste bildet - de blir nok morsomme med øyne også! Deilig med litt vidde i klærne - det er nok flere uten midje som leser dette;-)

Jeg liker humoren din, Ruth - den snille postmannen, f.eks og Garnhøpiggen:-).

Jeg har bestilt ei bok fra bokklubbene.no som heter Vogue knitting og er spent på hva den inneholder. Men sånne blad har jeg ikke bestilt ennå. Tenkte jeg skulle spørre om noen vet om et blad med litt "alminnelige" kreasjoner i.. Fletter liker jeg godt, men har ikke tålmodighet. Derfor strikker jeg helst rundt.

Nå gir jeg meg - kommentarer skal vel kanskje være korte.

En god helg til deg og dine!

Anonym sa...

Imponeres stadig over slike stooore prosjekter, og det endelige resultat ble da "berre lekkert". Når jeg har strikket ugler så synes jeg at de MÅ ha perleøyne. Smykket var nydelig, så det bar et godt kjøp!

Sonja sa...

Ugler i mosen skjønner jeg.Genseren ble fin den,men jeg skjønte ikke at det var ugler ute og fløy før jeg leste om det.Kunne sikkert bli flott om et par av dem fikk øyne.

Jeg liker også godt å variere med smykker,det du har kjøpt var lekkert.