onsdag 19. oktober 2011

Høst

Her er det skikkelig høst nå.   I går regnet det så mye at tv-antenna streiket.   Kaldt er det også.   

Etter å ha brukt helgen på å male badet - jeg har vondt i armen fremdeles og tenkte jeg kunne male badet siden jeg ikke greide å strikke.  Bare i tilfelle noen går i lignende tanker - det hjelper ikke det aller minste på verken armer eller nakke å male tak.  Man blir faktisk verre av det. 


I dag snedde det, innimellom haglet det  og  i pausene striregnet hvis det da ikke ble knallblå himmel og sol som varte i 20 sekunder.   Jeg måtte inn til byen og butikken for å handle mat, men tenkte jeg kunne ta et bad først. Et ganske så langt et - for alt man visste så kunne jo været bedre seg også.   

Jeg lå lenge og vaket, leste litt i en bok og hørte på musikk før jeg innså at jeg måtte komme meg opp av vannet før jeg gikk i oppløsning.   Utenfor var været like ille og til min store forferdelse så jeg at vannrørgubbene som driver og graver opp hele landsbyen hadde begynt utenfor her.  De måtte ha prøvd å si fra mens jeg lå i badekaret fant jeg ut.    Virkelig krise det, -   bilen står parkert i hagen vår rett over veien og blir den ikke flyttet før de graver opp  så får man den ikke ut.   Jeg spratt ut i badekåpe og klissvått hår, veivet med armene og hylte at jeg skulle flytte bilen, kastet meg bak rattet og kjørte opp veien.  Siden alle veiene er gravd opp, mer eller mindre, fant jeg ikke noen plass å parkere  før jeg kom opp til puben.  Og derfra måtte jeg gå hjem, fremdeles iført badekåpe og ballerinasko gudbedre.  I slaps og hylende vind.   Men håret var jo vått fra før så akkurat det gjorde ikke så mye.



Da jeg var fremme ved døren vår kom en litt betuttet fyr og sa at de bare skulle fjerne grusen i dag, de begynte ikke å grave før i morgen.   Men akkurat da var jeg ikke i humør til å bryte ut i høye  gledesrop.  Fytteflate sier jeg. 



 Eragon  heter disse.  De kommer fra en nedlastbar bok som heter Seven Fingerless Mittens.  Mange artige fingerløse i den. 
 Jeg brukte litt over et et nøste Artesano Inca Cloud.   Det er 100% alpakka og virkelig varmt.
Det har forsvunnet fra hyllene, men jeg har noen nøster i stasjen min.  Stasj er lure greier.

Ellers var jeg jo i Aberdeen en uke og der traff jeg Wenche.   Vi shoppet og lunsjet og gikk sikker mange mil.   Det var utrolig hyggelig var det.   Og på toppen så var Aberdeen det eneste stedet i Skottland med sol.   Da kan man jo ikke klage da.  Det er så sjeldent jeg har anledning til sånt at det blir virkelig spesielt når det skjer.  Koselig.

Nå skal jeg legge meg.   Kanskje jeg skulle nøye meg med en dusj i morgen?  En vet jo aldri hva som skjer når man tar et bad. 












15 kommentarer:

wigdis sa...

For en strabasiøs dag du har hatt, men jeg må le da. Synes jeg ser deg i flagrende morgenkåpe ute i blåsten. Du sklir jo rett inn i det merkelige nabolaget ditt, herlig :) Her kan en nesten ikke gå i postkassa i morgenkåpe uten at en føler seg uglesett. Jeg er sikker på at ingen syntes det var noe rart at du gikk i morgenkåpe der du bor.
De pulsvantene dine var nydelige. Jeg har også startet med litt vottestrikk nå. Skal strikke noen av Muffins sine til julegaver, så nå blir det ikke flere store plagg på en stund, må la de små "nissene" hvile en stund :) Det går ikke så fort skjønner du, genseren begynte jeg på tidlig i sommer.
Håper armene dine blir bedre snart og det er absolutt ikke lurt å male. Da tror jeg faktisk det er bedre å strikke.
Ha en fin uke videre.

Sylvia sa...

Ho ho....jeg synes jeg ser deg, Ruth. I badekåpa utenfor puben. herregud, det kunne vel ikke vært verre.
Jeg fikk motorstopp i bare joggedressen, en gang. Høygravid,ugredd, i joggedress. SKULLE BARE... kjøre ungene til barneparken, trengte ikke pynte meg. Men MÅTTE stoppe for å kjøpe marsipan. Der satt jeg, da, i 10 kuldegrader, i joggedress. Og marsipanen ble spist opp, til Mannen min kom og startet bilen på et blunk!!!
Det kunne visst vært verre!!!
Kanskje det holder med en dusj eller kattevask neste gang de skal grave utenfor? Lykke til.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Det er visst noe med deg og bading, skjønner jeg. Ikke første gangen det går litt...... ;) Du har gitt meg en god latter i dag og dermed forlenget mitt liv en hel del. Tusen takk :D

Elsa sa...

Du store alpakka, jeg kan ikke annet enn le.Jeg synes jeg ser deg i ballerinasko og morgenkåpe.
Her er det også en skikkelig regnfull og grå dag hvor snøgrensa kryper lenger og lenger nedover skogen. Og det kjennes godt i både muskler og ledd.
Ha en fin dag, og god bedring i armen din.

Sissel sa...

Ha, ha. Helt fantastisk å lese. Syns jeg ser deg i badekåpe og ballerinasko gåendes bortover veien. Men, men håper iallefall at badet var nydelig.
Kjempeflotte pulsvanter du har laget, nydelig farge og de blir nok gode å ha når det stormer som verst ute ;)
Ha en god dag, med eller uten et bad ;)

Mette sa...

Hahaha... jeg matte nesten le litt av den historien! Ja, ja, sann er livet ;-)

Vantene var skikkelig fine!

torhild (fra NL) sa...

la du får ha meg unnskylt men jeg lo høyt... ser det hele for meg...
flotte pulsvanter. jeg har nettopp fått unna to bestillingsverk og har nå kun ett uferdig sjal som nesten er ferdig. tror jeg skal slenge på noen pulsvarmere gitt. takk for inspirasjon. ha en god uke

Unknown sa...

Hehehehe....
Ok, men det er flotte pulsvarmere du har fått strikket. :))

Muffin sa...

Jeg var innom her i morges og flirte godt, måtte bare tilbake og le mer og kommentere. Nesten så jeg kjenner meg litt igjen, husker en lørdag jeg dro pynta og fin til byen - iført røde plysjtøfler m/rosa dusker. Og så den gang jeg kom på jobb, og tok av kåpa.. så hadde jeg bare underkjole under, hihihi. Også i dag da jeg leste feil her i bloggen "seven fingers mittens." HÆ?? :) Ha en fin kveld :)

Vibekes lille ullne sa...

Jeg tenkte som Wigdis at du skled godt inn i nabolaget med den episoden. Du morer i det minste oss som leser med historien din og gjør dagen morsommere. Nydelige pulsvanter og jeg skal sannelig legge meg på minnet det om maling av tak! Ha en fin dag ! :)

Moan sa...

Ups!
Ja, slik kan det gå :-)
Men du har da vært flink til både å blogge å strikke!
Blir satt ut av all din strikke-iver.
Man fortell gjerne hvordan Olso-turen din var. Jeg fikk dessverre ikke kommer (startet ny jobb 28. august, og kunne nesten ikke be on fri..)
Kos deg!

Marion sa...

Jeg ønsker deg en skikkelig god helg! Har litt reisefeber her men det går da over;)
'STOR trønderklem <3

Anonym sa...

Ååå, eg trur eg flirte på meg brokk, da eg leste dette! Du er ikke sann. Tenk å have ute i blåsten i slåbrok, du av alle, med alle de gode, varme strikkaklean:) Ja, livet skal ikke være enkelt. Men du klarer nå å lage artighet av de verste tildragelser. En trøst med det våte håret, da.

torhild (fortsatt i NL) sa...

takk for inspirasjon: pulsvanter nå ferdige etter annepaalandet's mitts... posted på ravelry og de er omjegmåfåsidetselv: sexy ;-))

Felisi sa...

Jeg leser meg nedover, og ler så jeg griner. Du er ikke sann! Det skjer aldri noe spesielt når jeg bader...
Ja, og så har du laget mye lekkert! synes du produserer så fort jeg.