tirsdag 21. februar 2012

Ren galskap

I  2010 så jeg en genser på Ravelry som jeg syns var utrolig lekker.
Cable Luxe het den.   Så jeg en som lignet i et nummer av Familien da jeg var hjemme på ferie.

Så langt er jo alt vel og bra, men hvorfor jeg bestemte meg for å lage min egen versjon og så strikke  den i Rowan kidsilk 2ply lacegarn det kan man jo bare lure på.  

Først strikket jeg en lang remse med kabler som går helt rundt skuldrene. Plukket opp masker og strikket toppen med kabler og minsket maskeantallet mellom kablene for å få en raglanfelling.

Så plukket jeg opp masker under, lot det være igjen nok masker til ermer på hver side  og strikket kabler mens jeg økte vrangmaskene mellom kablene for å få en klokkefasong.

Da jeg kom til ermene greide jeg ikke strikke bare kabler lengre og underermet består av bare vrangmasker.

  Dette prosjektet har tatt meg 2 år.  Hadde det ikke vært for at kidsilk nærnest er umulig å rekke opp og garnet er så dyrt så hadde den forblitt UFO til evig tid.  Men nå er den altså ferdig og jeg har tenkt å bruke den til og med.  Den veier 180 g så den burde gå greit i kofferten.,

Jeg har kjempeproblemer med å få logget meg inn på Blogger for tiden og noen blogger får jeg ikke lagt igjen kommentarer på.   Er detflere enn meg med lignende problem?    



21 kommentarer:

Unknown sa...

Heilt utruleg vakker ! Sikker på du blir nydelig i denne ! Gratulerer med enda eit flott strikkeprodukt !!

klem

Sidselsidserk sa...

Herlighet for en jobb, men du verden så lekker den ble.

Jeg ser at flere har trøbbel med blogger uten at jeg kan si hva, funker greit hos meg - tror jeg:-)

Mette sa...

Lekker! Alltid godt a bli kvitt en UFO og saerlig nar det er blitt et slikt fint plagg!

Blogger har vaert litt 'rar', ja...

Tonje sa...

Ja, den genseren må være verd alt strevet. Nyyydelig, ble den.

Jeg har også hatt en del problemer med bloggen i det siste, men det ser ut som om det ordnet seg da jeg byttet til den nye versjonen...

Elsa sa...

Denne var utrolig lekker, fantastisk.
Du er helt utrolig med strikkepinnene må jeg si.

Tovepia sa...

Jøje mæ, så lekker!! 2 år..hos meg hadde dette tatt evigheten, men som du sier, her er det ingen vei tilbake, og den ble jo bare nydelig!!
Jeg får ikke lagret nye blogger eller tatt bort blogger i lista mi...noe er på gang..
Det er vel like før du emigrerer, så nyt landsbyen til da;)
Klem;)

Randi sa...

Nydelig genser
Skjønner godt at det har tatt tid å få den ferdig.

Jeg har ikke merket noe til problemer med kommentaering på bloggene, men vat at andre har hatt problemer.

Marion sa...

Så lekker! Det der hadde jeg aldri fått til du din superstrikker! :))

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Du store verden for et kunstverk!!

Blogger er lunefull som en herremann. Irriterende. Ikke vet jeg hvor man skal klage heller.

karin sa...

For en jobb, men for et resultat!!! Vakker ble den! Litt misunnelig jeg nå :)

elle-melle sa...

For et kunstverk av en genser. Så utrolig deilig det må være å endelig være ferdig. Klart du skal bruke denne lekkerbiskene.
Har du skiftet til chrome? Jeg vet at etter jeg gjorde det har jeg ikke hatt problemer i det hele tatt - bank i bordet.

LivM sa...

At denne har tatt lang tid å strikke er jo ikke rart, for det må ha vært litt av en jobb. Men den ser da lekker ut! Dessuten har du jo strikket flere luer og pulsvanter siden jeg var innom sist (har vært litt sløv:-))
Håper at du har det bra og nå er det vel ikke lenge til du reiser "hjem"

Vibekes lille ullne sa...

Aldeles lekker! Veldig imponert over komplisert konstruksjon - med fletter, og atpåtil selvkonstruert. Ikke rart det tok tid, men dette ser jo ut til å kunne bli en favoritt? Jeg ble hvertfall misunnelig.

Lykke til med pakking! :)

Vibekes lille ullne sa...

Også skulle jeg si at det er visst mer problemer med Explorer enn Firefox og Google chrom. Kanskje det hjelper å skifte nettleser?

KariL sa...

Praktverk. Skjønner godt at dette har tatt tid.
Jeg har ikke problemer med min blogg. Hadde tidligere problem med å legge inn kommentar på en del blogger, men det har jeg løst slik.
Bruker Explorer til min blogg.
Bruker Mozilla Firefox når jeg skal ut i bloggverden for å kommentere. Har ikke oppdatert til ny versjon på bloggen min. Så lenge alt fungerer beholder jeg den versjonen jeg har.

KariLklem:)

RigmorNY sa...

Nydelig. Det du kalle kabler, er det fletter?? synes det er mye tull av og til med Blogger, jeg har plagdes jeg også, men ikke nå i det siste. Ha en fin dag.

torhild (i NL) sa...

du får ha meg tilgitt: men å strikke noe av bare kid-silk må kun være galskap.. eller en må ha en uvanlig mengde av tolmodighet! (og da er kanskje 2 år ikke å overdrive ;-)) Tar av meg hatten da jeg er mektig imponert!
stikket ett par sokker til min datter av kid-silk og mohair! Vel: de varte ikke lenge og jeg burde ha fattet poenget nå de blir beskrevet som følgende:"Ingen grunn til å stille med utdaterte ullsokker på hytteturen. Disse er en ekte jålejente verdig!" m.a.o: ikke egnet for daglig bruk..
ha en god helg :-))

mormonsen sa...

Jøje meg, kor flott! Dette er da reine designerplagget! Klart du må bruke den :)

Sissel sa...

Nydelig jakke:) Den var superfin og utrolig flott farge:)

duBedåre sa...

For en fantastisk genser! Ser ut som en drøm å ha på, superlett og tynn. Nyt den! Og stavanger.

sipusa sa...

For en genser! Helt fantastisk.