lørdag 21. januar 2012

Her er jeg


 Jeg har fått et par emailer fra hyggelige bloggvenner som lurer litt på hvor jeg har blitt av.   Jeg er fortsatt i Skottland og jeg er fortsatt uten PC.  Nå har jeg kjøpt et tastatur til iPaden min, men det er som å koke mat på de derre dukkestuekomfyrene vi hadde i gamle dager. Den gangen  leketøyet til småpiker skulle lære oss å bli flinke og fornøyde husmødre.  Det fungerte aldri på meg.   Og jeg tror ikke dette tastaturet kommer til å gjøre meg til en stor forfatter heller. Guri noe så knotete.

Hvor skal jeg begynne?

Litt bakgrunnshistorie kanskje.  Når det settes i gang store prosjekt, hovedsakelig innen oljeindustrien så leies det inn konsulenter for bestemte tidsrom. DH er en sånn konsulent.  Det er agenter som blir kontaktet av arbeidsgivere og som har lister over konsulenter. De ordner da med intervju, papirarbeide, billetter etc etc og er bindeleddet mellom arbeidsgiver og konsulent.