tirsdag 7. februar 2012

Murphys Law

Dere har kanskje hørt om Murphys lov?   Alt som kan gå galt går som regel galt. 

Men  i dag fikk jeg i hvertfall igjen pcn min.  Selv om de ga beskjed om at den skulle bli levert i morgen og jeg ikke var hjemme da de kom.   Men Den Slemme Naboen var snill og tok i mot den for meg.  Han hjalp meg til og med med å få den i hus.   Så nå kan jeg blogge så mye jeg vil. 






Som sagt, jeg føler meg litt forfulgt av uflaks, men jeg lider kanskje bare av forfølgelsesvanvidd. 

Kan folk med forfølgelsesvanvidd bli forfulgt?    


DH befinner seg i Stavanger i en leilighet som har utsikt utover fjorden og hvor det er tillatt å ha kjæledyr.   Jeg og Pusifer har billetter og om et par uker  så burde vi være der vi og.    Hvis nå ting bare går bra og som de skal.

I natt ble Pusifer syk.  Hun hadde kramper og  klarte ikke gå.  Jeg ringte dyrlegen i morges og fikk time med en gang.   Det har vært kaldt og det er is på veiene, men må man så må man.    Her oppe var det nydelig vær, knall blå himmel og sol.   Men da jeg kom litt lengere ned i dalen så jeg tåka ligge tykk.   Jeg kjørte så forsiktig jeg kunne, men bilen slingret og skled så jeg måtte stoppe.  


To eldre veiarbeidergubber som var ute og saltet  kom bort og sa at forhjulet mitt var helt flatt.  Det stod en diger spiker i det.   Muligens et forsøk på å bli piggdekk, tenkte jeg og ble fryktelig fnisete.  Jeg  unnskylder meg med at jeg hadde sittet oppe hele natten med Pus.
Men gubbene skiftet dekk for meg og kalte meg "unge dame".   Koselig var det tross alt. Jeg er villig til å gå igjennom nesten hva det måtte være når jeg blir kalt "unge dame".



Vi kom oss til dyrlegen og Pusifer fikk sprøyte, han sa at han ikke visste hva det kunne være, men trodde at det muligens kunne være epilepsi. Så nå får vi se om hun blir litt bedre og at det hele bare var "en episode".    Stakkars liten pusen er helt utslitt og det er jammen meg jeg også.


På hjemveien stoppet jeg ved verkstedet hvor jeg leverte inn dekket til reparasjon, men det var fullstendig kaputt så jeg måtte kjøpe nytt.  Hvorfor koster en sånn gummidings så innmari mye?

Da vi kom hjem måtte jeg jo ringe DH og fortelle hva som hadde skjedd og løpet av samtalen beklaget han seg over støvelettene jeg hadde gitt ham.  Fullstendig ubrukelige var de.  Vannet rant rett igjennom dem og alt for små var de også.  Da han måtte gå over et jorde med våt sne gikk de nesten i oppløsning.  Hvilken støveletter, spør jeg, jeg aner ikke hva han snakker om.
Jo, de støvelettene jeg hadde lagt i kofferten hans da han var hjemme sist helg.



 JAMMEN!!!   De støvelettene var mine spitter nye saueskinnsstøvler som jeg nettopp kjøpte for en uanstendig sum med penger for å ha i tilfelle det ble knallkaldt og som jeg la i kofferten hans fordi det var plass til overs.   Og som jeg SA var mine, flere ganger.

Snekker Mike var her og koblet sammen pcn min og fordi han stod så lagelig til for hogg måtte jeg bruke litt munn på ham også.   "Hva er det med dere mannfolk?" spør jeg.  Og så snakket jeg en smule ukjærlig om DH.    "Han har  høy utdannelse" sier Snekker Mike, helt alvorlig. 

Så nå vet dere det, har dere menn med høy utdannelse så lås inn skotøyet. 
 

24 kommentarer:

Helena sa...

Herlig at du blogger igjen! Stakkers Pusifer, håper at han ikke trenger mere dyrelegebesøk. Lykke til med flytten, våren kommer tidlig til Stavanger.

KariL sa...

Stakkers Pusifer, håper det går bra med han nå. Det er ofte vanskelig når dyrene blir syke, de kan jo ikke fortelle oss hvordan de har det.
Litt av noen utfordinger du har om dagen. At nye dekk koster flesk, har vi også erfart akkurat nå. Vi måtte skifte to dekk etter punktering. Hull i asfalten er kostbare greier :(
Ønsker deg lykke til med flyttingen!

KariLklem:)

Gørill sa...

ja, men da er jo alt ved det "normale" hos deg da ;o)) Riktig god bedring til Pusifer, og ta det med ro hjemme den tiden du har igjen i utlendighet! I Norge blir alt så mye enklere....velkommen!

Orlaug sa...

Hei på deg!
Var no ikkje måte på uflaks, då.......
Godt at det (meste) gjekk bra til slutt.Håpar pusen er i form igjen.
Då er det vel verre med dei nye støvlettane, dei må du nok forlange erstatning for:)
Velkommen til Norge!!

Livet i Nord sa...

Hei, hei, så gøy å høre fra deg igjen -det er jo så lenge siden sist!
Det har vært mange "skjær i sjøen" forstår jeg, men nå har vel det meste ordnet seg for dere -bortsett fra Pusifers sykdom og støvlettene dine da. Mannfolk, de lærer aldri å høre etter og da går det jo gjerne sånn:))
Det var et nydelig fargerikt sjal du hadde strikket!
Klem og en fin dag videre til deg:)

Sidselsidserk sa...

Der er du jo:-) Hadde ikke fått med med det forrige innlegget ditt, men nå har jeg lest meg opp og puster ut.... herlighet som det skjer rundt deg:-)
Sitter å humrer over han som hadde gått med for små støvler...
Ønsker deg lykke til videre og velkommen til gamlelandet sånn etterhvert.

Mette sa...

Koselig a se deg pa bloggen igjen! Stakkar Pusifer! Haper det gar bra med ham.

Jeg matte le. Herregud! Hvis det er hoy utdannelse som er problemet sa har ikke Professoren min sjans... :-))) Det hjelper i alle fall at mine ben er mange storrelser mindre enn hans sa han har ikke mulighet til a ta feil av vare sko/stovletter.

Lykke til med reisen!

karna sa...

Er det ikke det ene så er det det andre. Håper det går bra med pus. Det var nå en historie med støvlene da. God tur til Norge

Sissel sa...

Oj, litt av en periode dere har vært gjennom. Tragisk med agenten, går det an å behandle folk slik? Jeg blir helt stum jeg... Godt det ordnet seg likevel:)
Å stakkars Pusifer, ikke greit å være syk og ikke få forklare seg for hav som er galt. God bedring iallefall:) God tur og flytting til Norge, håper alt går i orden slik dere vil:)

Stubbetufsa sa...

Stakkars!
Kom hjem!

Tovepia sa...

Heia Ruth:O)
Nå har jeg lest meg opp på din helt utrolige nære fortid, og jeg må si jeg er "imponert"..sannelig har du hatt litt å stri med!
Håper virkelig alt går bra nå til du kommer deg til Stavanger...og gubben med saueskinnstøvelettene lå nok tymt an ei vending:O))
Ha gode dager både du og pusen, klem fra mæ;)

Odins lille hjørne sa...

Håper det går bra med pusifer!!
Du skal se at ting roer seg bare du kommer over hit :0)
klem fra odin

Tonje sa...

Å kjære vene for noen forviklinger... Ikke nok med alt du skrev om i forrige post, så får du punktering og sykt dyr i tillegg... Syke dyr er ikke spesielt morsomt. Her i huset har jeg pleiet, stelt og medisinert hamsteren til eldstedattera i to uker... uten optimalt resultat:(
Håper ting ordner seg for deg/dere nå (og at saueskinnsstøvlene dine ikke er helt ubrukelige).
Godt å "høre" fra deg igjen!

ANNEPÅLANDET sa...

Håper det går bra med katta!!!

Så fint at du har fått tilbake PC-en din. Men at det måtte en SNEKKER til for å montere den...??

Uansett, det var bra du advarte meg. Mannen min har også høy utdannelse, og nå har jeg låst inn skoa. Best å være på den sikre siden.

Måtte flire litt av de veiarbeidergubbene du traff - har vært utsatt for noe lignende. Men jeg er litt usikker på om jeg skal ta det som et kompliment når menn over søtti kaller meg "unge dame". Hva syns du?

Håper resten av flytteprosessen deres forløper smooth og knirkefritt, og ønsker deg god tur til Norge. Da må du nok ut og kjøpe deg nye støvler, for her er det kaldt. Ha det godt, og klem herfra!

Ruth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ruth sa...

Anne, Snekker Mike kan alt og fikser alt. Han er et unikum.

Så lenge "unge" er med i steningen kan jeg i grunnen kalles hva som helst. Vel, nesten alt. ;)

Vibekes lille ullne sa...

Nå har jeg oppdatert meg på de to siste innleggene og jeg blir helt utmattet bare av å lese. Dere har jo hatt nok nervepirrende opplevelser for noen år framover nå! Jeg liker ikke Murphy og satser på at alt ordner seg fint videre med flytting, orange dolokk og det hele. Godt at det gikk i orden med jobben, makan til rot! Lykke til videre med flytting og det hele! :)

Ati sa...

Hei Ruth, glad du er på blog igjen. Jeg har savnet deg og din eventyrer. Du har jo oplevt masse i siste tida!
Forhåpentligvis går det bedre i fremtida! Og heldigvis er det skobutik her også, du finner sikkert pene nye stovler :)
Håper pussekatt overlever flytting til Norge.

Torhild (fra NL) sa...

endelig er du her igjen. savnet å lese om livet i scotland - for enn så lenge da... trenger mannen briller? nye, sterkere?? så han virkelig ikke at de umulig kunne ha hvert hans? huff de kan til tider være litt håpløse.
håper pusen blir bra igjen slik at den og får nyte av norge og de nye opplevelsene som venter.
godt med snekkere som kan mye gitt. hadde trengt en slik en av og til her..
ha en flott onsdag :-))

karin sa...

Artige Ruth! Du skriver så bra!!
Stakkars Pusifer, håper hun blir frisk igjen! Jeg har savnet bloggingen din, glad du er tilbake:)
PS..det sjalet under her var fantastico!!

Petrinetrollmor sa...

Stakkars vesle Pusifer. Håper han blir snart frisk igjen.

Takker for det gode råde. Kan hende det er like lurt å låse inn mannen til tider. Han kan kanskje få sleppe ut når han titulerer meg som "unge dame". Er redd min mann blir sittande i skapet, forever !!
klem

Elsa sa...

Å du herlige Ullhedina. Dette var et innlegg som kalte på både tårer og latter. Tårene for stakkars Pusifer som var syk, resten....., ja det ble lattertårer.
Håper Pusifer er frisk igjen snart, og at DH spanderer nye saueskinnstøvler på deg.

Viola sa...

Huff, vet ikke om jeg skal le eller gråte nå..
Stakkars Pusifer.. ja katter kan nok få sykdommer som oss mennesker.. Må han gå på medisin fremover, eller var det nok med den sprøyta? Håper han kommer seg, fine søte katten..

Støvlene.. nei, du får vel bare investere i nye, men får håpe kulda gir seg når du en gang kommer over.. så du ikke trenger dem, sånn med en gang..

Mine tanker går til deg og Pusifer! Varme klemmer til dere!

randi K design sa...

Ikke lett å være i en sånn "overgangsperiode" med en fot i hvert land. Jeg vet... Ønsker deg all mulig lykke på vei tilbake til gamlelandet.Håper Pusen er blitt bedre!